A GARAMVÁRI SZŐLŐBIRTOK AJÁNLJA: IGYUNK SOK MUSTOT! DE MIÉRT IS?

 
MUST HANGULATKÉP CIKKBE
Ha mustot iszunk, legtöbbször csak az jut eszünkbe, hogy fogyasztása könnyen beindítja az emésztési folyamatokat.
Igaz, ami igaz….
……nem árt vigyázni, azonban mi mégis azt tanácsoljuk, hogy itt a must szezonja, ne habozzunk, fogyasszuk bátran!
Hiszen a must nem más, mint „folyékony szőlő” a szőlőből frissen préselt gyümölcslé, mely elsősorban a szőlő húsának levélből áll, de a héj és a mag vízoldékony vegyületeit is tartalmazza.
 
MUST HANGULATKÉP CIKKBE 2
Magas tápanyag tartalma ellenére kalóriatartalma alacsony, hiszen 1dl szín mustban körülbelül 104 kcal energia, 1 gramm zsír és 1,4 gramm rost található.
Igen gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban, mint a B1-B2-B6-C-és E vitamin, Magnézium, Kálium és K-vitamin.
A benne található antioxidánsok hozzájárulnak bizonyos betegségek megelőzéséhez:
Egyik legfontosabb alkotóeleme a quercetin nevű flavonoid, mely segíti egyes daganatos megbetegedések megelőzését, csökkenti a koleszterinszintet és a vérnyomást, gyulla-dáscsökkentő hatású. Továbbá védi az ereket a meszesedéstől és a káros lerakódásoktól, így azok következményeitől is, mint például az agyvérzés, illetve az infarktus.
 
MUST HANGULATKÉP CIKKBE 3
Régen a lábadozó betegeket a húsleves mellett gyakran kínálták szőlővel is, a gyorsabb felépülés reményében.
Az sem titok, hogy magas rost és víztartalmának köszönhetően hatékony a székrekedés ellen….
 
MUST HANGULATKÉP CIKKBE 4
A GARAMVÁRI SZŐLŐBIRTOK TIPPJE:
A friss mustot (ha ülepítetlen és szüretlen) tegyük a hűtőbe egy napra. A hűtés hatására a must sűrű része leülepedik. Nagyon óvatosan szűrjük át kis lyukú szűrőbe rétegelt gézlapokon, esetleg tüll anyagon. Eredményként szép tiszta folyadékot kapunk.
4-6 fokon tároljuk hűtőben, így sokáig élvezhetjük a kellemes “folyékony szőlő”-t.